Deniss Gaplevskis – cilvēks, kas nodrošina servisa nepartraukto darbību


decembris 15,2012

Vēlaties noskaidrot, ko patiesi nozīmē „Jūsu pastkastē tiek veikti tehniski uzlabojumi”, cik daudz informācijas kopumā uzglabā Inbox? Tad lasiet tālāk! Mūsu vadošais inženieris Deniss Gaplevskis izskaidro, ko tas nozīmē – diendienā gādāt, lai Inbox produkti strādā ar vislielāko precizitāti.

Denis, cik noprotu, Tavs galvenais uzdevums ir kontrolēt, lai viss strādātu korekti un bez aizķeršanās. Kas ir pats galvenais šajā darbā?

Pats galvenais šajā darbā ir uzmanība, precizitāte un analītiskās prasmes. Inbox.lv sistēma ir ārkārtīgi sarežģīta, jo sevī iekļauj ne tikai e-pasta servisu Inbox Mail, bet arī foto servisu Inbox Foto, datņu glabāšanas servisu Inbox Files un vēl citus pakalpojumus. Turklāt tā ir ne tikai tīkla aplikācija, bet arī datu glabāšanas sistēma, pasta piegāde un filtrēšana, daudz dažādu pakalpojumu sistēmu, kā arī serveri, tīkla iekārtas un pat gaisa kondicionēšanas sistēma.

Dažas problēmas visātrāk tiek konstatētas netiešā ceļā, kam par pamatu kalpo vispārīgā informācijas uzraudzības sistēma. Precizitāte un spēja ātri rast kompleksus risinājumus palīdz novērst tehniskās problēmas, nepārtraucot pakalpojumu sniegšanu.

Ir skaidrs, ka informācijas apjoms, ko uzglabā Inbox, ir milzīgs. Vai pastāv arī kāds precīzs skaitlis?

Nosaukt precīzu ciparu būtu visai pagrūti, jo Inbox.lv glabā lietotāju datus. Savukārt lietotājiem ir tendence izdzēst savus vecos datus un pievienot jaunus. Tomēr kopumā var teikt, ka novērojams nemitīgs datu apjoma pieaugums. E-pastu apjoms sasniedz apmēram 350 terabaitus, Inbox Files ir apmēram 100 terabaitus liels. Priekšstatam varu minēt, ka 1 terabaitu aizņem 500 pilnmetrāžas mākslas filmu mpeg4 formātā.

Cik daudz cilvēku strādā jūsu tehniskajā nodaļā un ko viņi dara?

Mūsu nodaļā strādā 4-5 cilvēki un viņi atbild par serveriem, operāciju sistēmām, visu esošo aplikāciju darbību. Ievērojami laika resursi tiek patērēti problēmu meklēšanā un to risināšanā. Bez tam mēs nepārtraukti ieviešam dažādus servisa uzlabojumus un rūpīgi sekojam jaunu tehnoloģiju attīstībai, pārbaudot un ieviešot dzīvē labākās no tām.

Bieži vien mūsu lietotāji uztraucas, kad redz savos ekrānos „notiek tehniskā apkalpošana, šobrīd jūsu pastkaste nav pieejama”. Vai vari paskaidrot, ko tieši tas nozīmē?

Lietotāju dati tiek glabāti uz vairākiem serveriem. Lai datu izvietojums būtu uz visiem serveriem vienmērīgs, laiku pa laikam kāda daļa datu var migrēt no viena servera uz citu. Šī procesa laikā tad lietotājs arī ierauga augstākminēto paziņojumu. Taisnības labad ir jāņem vērā, ka parasti šādus tehniskos uzlabojumus veicam naktī, lai tas skartu pēc iespējas mazāk lietotāju. Šādu paziņojumu var redzēt arī tad, kad atgadās kāda tehniska problēma mūsu datu apstrādes centrā.

Kā kopumā Tu novērtētu darbu Inboxā? Kas visvairāk patīk?

Strādāt Inboxā patiesi ir ļoti forši. Mums ir draudzīga profesionāļu komanda, kur katrs pilda savus pienākumus, vienmēr gatavs palīdzēt arī otram. Mēs vienmēr cenšamies būt informācijas tehnoloģiju priekšgalā, Latvijas mērogā jau nu noteikti.

Šis ieraksts tika publicēts Jaunumi. Pievienot grāmatzīmēm tā pastāvīgo saiti.

Comments are closed.